Artikler

Løbeskader du ikke må ignorere

Skal en smerte bare løbes væk, eller er du på vej imod et længere skadesforløb? Her får du løbeekspertens råd omkring, når du mærke en mulig skade.

Fundet i: Løb > Artikler

Så ofte skal du træne for at holde formen ved lige

Vi kan alle have lyst til at træne lidt mindre i nogle perioder. Men hvor meget “må” man egentlig skrue ned for træningen, før det går ud over formen?

Fundet i: Løb > Artikler

Sådan her bør alle løbetræne

Få de bedste råd til, hvilke elementer du bør overveje, når du løbetræner. På den måde kommer du i bedre form og undgår skader.

Fundet i: Løb > Artikler

Find dit løbetempo, undgå at ramme muren og opnå dine mål

Med dette træningspas skærper du fornemmelsen for, hvordan tempoet føles for kroppen, så du kan disponere dit løb korrekt.

Fundet i: Løb > Artikler

Sådan forbereder du dig mentalt til halvmaraton

Det kræver en masse koncentration og opmærksomhed at gennemføre et maraton. Det kan du optimere ved at bruge strategier og tips.

Fundet i: Løb > Artikler

Ny bølge af løbere efter nedlukninger: Tegn på, at løbe-boomet er kommet for at blive

Undersøgelse peger på, at der er kommet langt flere løbere efter de mange corona-nedlukninger.

Fundet i: Løb > Artikler

Sundhed kan ikke være det bærende element for løbemotivationen

Du kan ikke holde motivationen ved lige, hvis du kun baserer den på "at blive sundere", mener løbeekspert.

Fundet i: Løb > Artikler

Guide: Optimer din træning med trappeløb

Har du en trappe i dit område? - Så skal den da bruges! Her får du inspiration til, hvordan du laver et godt træningspas ved hjælp af trappeløb.

Fundet i: Løb > Artikler

Løbetræningsprogram: Bliv klar til halvmaraton på 12 uger

Træningsprogrammet hjælper dig til at blive fit til at løbe et halvmaraton. Du får tilsendt en mail hver 7. dag med et ugeprogram, du skal følge.

Fundet i: Løb > Artikler

Sådan løber du optimalt ned ad bakke

Bliv klogere på hvordan, du kan optimere dit løb ned ad bakke.

Fundet i: Løb > Artikler
1/25