Skader

Træn dine fødder og få færre skader

Ved at træne dine fødder kan du reducere risikoen for at få skader. Vi giver dig tips til, hvordan du kan træne dem.

Fundet i: Løb > Artikler

Øm akillessene? Hold øje med kadencen

Der er forskellige elementer i din løbestil, som påvirker belastningen på kroppen på forskellige måder – herunder bl.a. akillessenen.

Fundet i: Løb > Artikler

4 tegn på, at du skal holde en løbepause

En løbepause kan være rigtig gavnlig - men kan også gå ud over din form. Det kommer naturligvis an på hvornår, du holder pause og hvor længe. Det svar forsøger vi at give dig i artiklen.

Fundet i: Løb > Artikler

8 typiske løbeskader: Sådan kommer du over dem

Løbeekspert Max Boderskov rådgiver til at komme godt videre, hvis du døjer med en af de typiske løbeskader.

Fundet i: Løb > Artikler

Kom over din løbeskade: Svangsenebetændelse

Døjer du med smerter i svangen? Læs mere om skaden her i artiklen, og få nogle gode råd med på vejen til, hvordan du kan komme videre fra skaden.

Fundet i: Løb > Artikler

Kom over din løbeskade: Springerknæ

Har du ondt lige under knæskallen fortil? Så kan det være, at du har springerknæ. Læs mere om problemet her i artiklen, hvor du også får gode råd til at komme det til livs.

Fundet i: Løb > Artikler

Kom over din løbeskade: Skinnebensbetændelse

Er du øm ved skinnebenet? Skinnebensbetændelse er en af de gængse skader blandt løbere og kan opstå af flere årsager.

Fundet i: Løb > Artikler

Kom over din løbeskade: Piriformis-syndrom

Piriformis-syndrom kan skabe forskellige udfordringer og kan faktisk give symptomer, der minder om en diskusprolaps. Læs mere om skaden her.

Fundet i: Løb > Artikler

Kom over din løbeskade: Løberknæ

Har du ondt på ydersiden af knæet? Løberknæ er nok en af de mest kendte løberelaterede skader. Her i artiklen kan du læse mere om, hvad det er for noget, hvorfor man får det, og hvad du kan gøre for at mindske risikoen for problemet.

Fundet i: Løb > Artikler

Kom over din løbeskade: Forstuvet ankel

En forstuvet ankel er noget, som rigtig mange har prøvet – faktisk er det den hyppigste idrætsskade overhovedet, og et studie har vist, at helt op imod 1 ud af 3 kvinder og 1 ud af 4 mænd har prøvet at forstuve en ankel.

Fundet i: Løb > Artikler
1/5