Artikler

Får du for meget eller for lidt salt i din kost?

Det er vigtigt at have den rigtige balance i indtaget af salt. Får du for meget, så stiger dit blodtryk, hvilket øger risikoen for hjerte-kar-sygdomme.

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

Nu kan motionister undgå at forstuve anklen

Studie viser, at du kan nedsætte risikoen for alvorlige ankelforstuvninger med mere end 50 procent ved blot at klistre et specialudviklet glat materiale på skoen

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

4 ændringer der gør dit bagværk sundere

Kunne du tænke dig at gøre dit bagværk mere nærende og mættende? Læs med og bliv klogere på hvordan, du øger indholdet af næringsstoffer og kostfibre i dit bagværk.

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

Jeg overspiser efter at jeg har motioneret – hvad gør jeg?

Du har motioneret, du er sulten og træt, og din hjerne skriger på sukker. Du tager det første det bedste i køleskabet eller slikskuffen. Du spiser og spiser, og intet stopper dig.

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

Guide til madolier: Hvilken skal du vælge?

Det kan være næsten opgivende, når du ser det store udvalg af madolier i supermarkederne. Der er mange typer af madolier, og de har forskellige egenskaber.

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

3 tips: Sådan fastholder du motionvaner på ferien

Vi har en tendens til at "glemme" at motionere i sommerferien - men sådan behøver det ikke være, fortæller adfærdsekspert

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

Hvor længe skal du opholde dig i solen for at danne D-vitamin?

Kan du opbygge et lager af D-vitamin? Hvilken betydning har solcreme for dannelsen af D-vitamin? Hvor finder du D-vitamin i kosten? Læs med og bliv klogere.

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

Hold igen med disse fødevarer inden du motionerer

Har du oplevet at få ondt i maven, mens du motionerer? Så er det en god ide at tænke over, hvad du spiser i timerne før motion. Læs med og bliv klogere på, hvilke typer af fødevarer du bør holde dig fra.

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

Skal du spise morgenmad inden motion?

Har du lyst til at få motionen klaret fra morgenstunden? Så kan det være en god ide at tænke over hvornår og hvad, du spiser til morgenmad.

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler

Mavebøjninger alene giver ikke en six-pack

Den hellige gral indenfor den fysiske fremtoning: Six-pack. Det er et ønske for rigtig mange - men hvorfor er det så svært at få den frem?

Fundet i: Kost og Sundhed > Artikler
1/32