Find et gå-træningsprogram, der passer dig

Tilmeld dig et af vores gratis træningsprogrammer, der passer til dit niveau og mål – og få det optimale ud af din gang.

Flere end nogensinde før går og vandrer i coronaperioden. Skal du gå med? Foto: Uggi Kaldan

Obs.: Tilmelding til træningsprogrammerne er i bunden af artiklen. Dette er en overordnet artikel for alle træningsprogrammerne, hvor du kan klikke videre til de enkelte træningsprogrammer og læse mere.

Idrættens Analyseinstitut gjorde i december status på danskernes motions- og sportsvaner anno 2020. Coronasituationen har gjort det sværere at dyrke sport og motion, men vi har heldigvis stadig kunne bevæge os i det fri. Og tallene viser en svimlende fremgang hos børn og voksne, der bruger gang som motionsform.

  • Voksne, der går og vandrer, er steget fra ca. 25 % i 2016 til 72 % i 2020.
  • Børn, der går og vandrer, er steget fra ca. 6 % i 2016 til 29 % i 2020.

Er du også begyndt at gå og vandre mere? Eller vil du i gang? Hvis du vil i gang med at gå lidt hver dag eller vil træne dig op til at gå længere, så prøv vores gå-træningsprogrammer.

Træningsprogrammerne er gratis, og du modtager hver uge en mail med dit ugeprogram. Træningsprogrammerne varer 4 uger.

Træningsprogrammer

Læs mere: Gå-træningsprogram: Til dig der vil gå lidt hver dag

Målet er blot at få gået lidt hver dag, forbedre din teknik og få mere velvære gennem motion.

Med træningsprogrammet får du inspiration til at holde dig i gang, og der er fokus på, hvordan du rent teknisk kan forbedre dig.

Læs mere: Gå-træningsprogram: Bliv fit på 4 uger til at gå 10 km

På 4 uger bliver du i stand til at gå 10 km uden besvær, og du får større kropsforståelse som en af gevinsterne.

Du vil opleve at gå lettere, så du bliver i stand til at gå hurtigere og længere. Det fremmer bevægelsesglæden og lysten til at bevæge dig endnu mere.

Læs mere: Gå-træningsprogram: Træn op på 4 uger til at gå et halvmaraton

På 4 uger træner du din krop op til at gå et halvmaraton (eller 21 km) på letteste måde, og du får større kropsforståelse som en af gevinsterne.

Ved forberedelse til en længere gåtur er det naturligvis oplagt gradvist at øge distancerne. Supplerer du dette med fokus på gå-teknik, får du både kvalitet og effektivitet i din træning.