Hvordan kommer jeg videre?

Jeg er nu på 28. uge i 5 km-programmet og er således tæt på målet med det resultat, at jeg indtil videre har tabt 19 kg, fået ny garderobe, mindre medicinforbrug og et betydeligt bedre velvære. Mit BMI er faldet fra 29,0 til 23,3.
Mere vil ha' mere. Nu har jeg en drøm om at kunne deltage i Eremitageløbet til oktober, og jeg tror, det er muligt, men hvordan kommer jeg videre? - Springer jeg ind i 8 km-programmet et passende sted og fuldfører resten og dernæst til 10 km-programmet, ligeledes et passende sted?
Eller hvad er anbefalingen fra de lærde? - Et eller andet sted skal der vel også tages højde for min alder - 66 år?
På forhånd tak for svaret
Bent Buhl

Stillet af Anonym fre, 2012-05-04 08:11 Svar

3 svar:

Kære Bent
Kæmpestort tillykke med dels vægttabet og så med at du er kommet så langt.
Som jeg forstår det af din mail, er du nu ved vejs ende på Niveau 1 (hvor målet er 5. km).
Der er to muligheder for dig, lt efter hvad du fortrækker og hvordan du har haft det med at løbe med tre små pauser.
- Du kan enten hoppe ind på niveau 2 i ca. 22 uge.
Her vil du så have 8 uger inden du tager springet til niveau 3
Her har løbeprogrammet en pause mindre, derfor bør du ikke udelukkende kigge på det samlede antal minutter, men eksempelvis hoppe ind i uge 12/13.Det vil give dig ca 20 uger frem mod E-løbet.
Alternativt hopper du direkte til Niveau 3 omkring uge 8.
Her skal du være opmærksom på at der ikke er mere end to pauser, hvor du er vant til at løbe med 3 pauser og turen vil derfor føles mere udfordrende, selv om du løber færre minutter
Mange hilsner og fortsat god træning
Ole

Ole Harbæk Tidligere chef-løbetræner på "Løb med DGI" 2 år 16 uger 1 dag 11 timer 51 minutter Bedste svar Løb (2)

Kære Ole Harbæk!
Mange tak for svaret - jeg tror, jeg hopper ind i 8 km-programmet, når jeg om 2 uger er færdig med de 30 uger i 5 km- programmet, men hvordan får jeg puttet 10-20-30 træning ind? - Jeg kan tydeligt mærke på mine ben, at jeg har behov for min. 1 restitutionsdag mellem hvert løbepas!
Venlig hilsen
Bent Buhl

bentbuhl (ikke efterprøvet) 2 år 15 uger 5 dage 19 timer 10 minutter

Det kan nytte!

Om 5 uger, søndag den 7. april kl 11 lyder startskuddet til Berlin Halvmarathon, og jeg er med. Den 28. oktober 2011 startede jeg helt fra scratch med Vorespuls' 5 km træningsprogram, og så er det ellers gået slavisk lige siden med 3 ugentlige træninger uden een eneste afbrydelse.

Stolt som en uskyldsren pave ( hvis sådanne findes ) gennemførte jeg Eremitageløbet i oktober 2012, og nu er det så halvmarathon i Berlin, der står for døren. Jeg kan ikke gennemføre det løb uden gåpauser, men det er jeg også hamrende ligeglad med. Det vigtigste denne gang er at komme i mål indenfor tidsgrænsen, så jeg ikke skal samles op af "fejebakken". At få medaljen hængt om halsen vil være stort. Det må ikke kikse.

Men intet af alt dette havde været muligt uden et seriøst program som det, jeg fandt hos Vores puls kombineret med den nødvendige disciplin og standhaftighed, som ved Gud adskillige gange undervejs var svær at mønstre. Men det lykkedes - trods alt!

Venlig hilsen
Bent Buhl

bentbuhl (ikke efterprøvet) 1 år 25 uger 18 timer 1 minut 4 sekunder

Dit svar

Log ind - så kan du skrive et svar.