10-20-30

Hej.
måske et dumt spørgsmål... men bruger i stopur til at holde øje med sekunderne.?
har prøvet forskellige interval apps, men har kun kunne finde med 2 intervaller. work and rest. hvilket umiddelbart ikke helt fungere i dette program. synes bare det ville være rart med en lyd hver gang man skal skifte tempo, istedet for at kigge på sit ur..?
håber der er nogen der har gode råd eller den perfekte løsning :)
mvh. Rene´

Stillet af rene schrøder tor, 2012-02-23 15:58 Svar

3 svar:

Hej Rene, der ligger en masse ideer til apps på vorespuls.dk's facebookside (du skal scrolle lidt ned). Én anbefaler Impetus, som kan programmeres til 10-20-30. Prøv at kigge lidt på dén :-)

Link: http://www.facebook.com/vorespuls

Jonna Toft Webredaktør, vorespuls.dk 2010-2013 6 år 30 uger 1 time 28 minutter 55 sekunder Bedste svar Cykling (1) Kajak (1) Løb (2)

Hej Rene. De fleste kender vel til problematikken med at løbe intervaller med et manuelt ur, - man kigger på uret og tiden viser "5 sekunder for tidligt til planlagt stop", og så er det virkeligt svært at fortsætte på høj intensitet! Et lille fif kan være at du en enkelt gang udvælger dig en løbestrækning, og måler ca. distancer ind på hhv. 30, 20 og 10 sekunder: Det kunne fx være 3 lygtepæle for 30 s, endnu 3 lygtepæle for 20 s og 2 lygtepæle for 10 s. Så er du fri for ure og sekundvisere. Go tur! Venligst Jacob Vorup

Jacob Vorup Ekspert 6 år 27 uger 1 dag 6 timer 58 minutter

Den dyre løsning: Køb et ur der understøtter download af løbeprogrammer, eller et hvor du selv programmerer det. Det er klart det nemmeste. Jeg bruger selv et rimeligt dyrt Garmin 610 ur, det er rigtig godt, men dyrt. Løbeprogrammer kan hentes direkte, og uret fortæller dig resten.
Den gode løsning: Find en makker eller et løbehold, find en løbebane, kvaliteten er underordnet, den skal bare være rund og ikke mere end 400m, gerne mindre. Så styrer din makker tiden, og råber til dig,.. Stille løb, op i tempo, fuld gas... o.s.v. Makkeren behøves ikke andet end et ganske almindeligt arbåndsur. Dette kan også gøres med et løbehold. Ekselmpelvis med 10-20-30 1 gang i ugen, hvor man så skiftes til være den der råber til de andre.
Den sociale løsning: Udstyr dit nærmeste familiemedlem med et ur og en cykel, og så er det ellers bare afsted. Det kræver ingen bane eller særligt udstyr, og det gør at du får en 100% individuel løbetræning.

Håber det giver et par idéer til din træning, du siger bare til når du er klar på en gang "Death Orbit"

John Møller Larsen 5 år 48 uger 2 timer 34 minutter 4 sekunder

Dit svar

Log ind - så kan du skrive et svar.