Alle spørgsmål - Livsstil

Hej alle.

Når i har bestilt cykelferie, hvor har i så gjort dette? Mig og min kæreste kunne godt tænke os at komme til Tjekkiet!

Er der nogen herinde der har erfaringer med cykelferier til Tjekkiet?

Stillet af Katrine 5 uger 6 dage 17 timer 54 minutter 11 sekunder Ingen svar - endnu!

Hej Vorespuls.

Jeg søger lidt information om fodboldmål, jeg har fundet nogle billige på nettet som jeg har overvejet at købe.

Men jeg er i tvivl om hvor længe sådan nogle holder, skal man tage dem ind om vinteren, og kan man virkelig bruge meget tid med dem?
Jeg har 2 drenge i alderen 12 og 14 år, som elsker at spille fodbold, og at de sikkert kan få stor glæde af dem?

Tak for jeres svar :)

Stillet af Jonas Lund 9 uger 5 dage 14 timer 19 minutter 25 sekunder 1 svar

bmi

Er det rigtigt at man ikke kan bruge BMI som et mål for sundhed?
For nyligt læst jeg i denne artikel https://bookanaut.com/dk/bmi-beregner/ at man ikke kan bruge BMI som et mål for sundhed.
Findes der nogle andre gode metoder som er lige så lette?

Stillet af Dorte Jensen 1 år 26 uger 4 dage 12 timer 15 minutter Ingen svar - endnu!

Så søg ikke mere - du finder den mest svedige playlister her http://jackwolfox.blogspot.dk/2016/04/playlister-og-musik-til-sveddryppende.html

Stillet af Jack Løfquist Jensen 2 år 9 uger 3 dage 16 timer 47 minutter Ingen svar - endnu!

Jeg er 50 år og kommet i overgangsalderen og har taget 8-10 kg på som desværre sidder meget godt fast.

Jeg løber 4 km ca. 3 gange om ugen og cykler MTB 1- 2 gange om ugen så ligger ikke på den lade side og går lidt ved siden af

Nogen der har nogen tips til hvordan jeg får sat gang i fedt forbrændingen igen ??

Pia

Stillet af Pia helbo Wagner 2 år 10 uger 1 dag 13 timer 18 minutter 2 svar

Jeg træner henholdsvis mellem en kondicykel, romaskine og en crossfit. På kondicyklen og crossfit maskinen er det ikke noget problem at få pulsen op, men på romaskinen kniber det, til trods for at jeg er lige så træt efterfølgende, hvad skyldes det?

Stillet af johnny Holm Jorsal 2 år 19 uger 9 timer 49 minutter 25 sekunder 1 svar

Kan man sige noget om hvor længe man minimum skal træne i en pulszone, jeg skifter hver anden dag mellem høj og lav, typisk 2 den ene dag og 3 der så ender i 4 den anden dag, men hvor længe bør jeg som minimum træne.

Stillet af johnny Holm Jorsal 2 år 19 uger 9 timer 53 minutter 37 sekunder 1 svar

Jeg har et spørgsmåls vedrørende d-vitamin. Jeg så for ikke så lang tid siden et program på DR1 om at vi, danskere, mangler d-vitamin. Jeg spiser ikke fisk som ellers skulle være en god måde at få nok på. Jeg kommer heller ikke særlig tit på ferie, da pengene ikke rækker til det. Dog kommer jeg ud og løbe en masse når solen skinner. Mit spørgsmål er: har jeg brug for at tage tilskud af d-vitamin? og har manglende d-vitamin indflydelse på mit løb?

Hilsen Martin

Stillet af Martin Nielsen 2 år 19 uger 5 dage 10 timer 41 minutter 3 svar

Normal bygget han - højde 182 men vægten er 106kg, vil gerne under 90kg (helst 82-83). Gider overhovedet ikke ud her om vinteren, men har en kondicykel, en romaskine og har lige investeret i en crosstrainer for at kunne veksle mellem træningen. Jeg har trænet en ½ time om dagen 6 dage i ugen siden nytår men tænker at det ville måske være en ide at få lidt struktur indover. Er der nogen der har et oplæg til hvordan jeg kunne træne med disse motionsmaskiner så jeg både veksler mellem pulszoner og maskiner ?

Stillet af johnny Holm Jorsal 2 år 20 uger 5 dage 16 timer 4 minutter 5 svar

Hej med jer.

Uden at have den store forstand på styrke træning, håber jeg der er nogle der kan svare på mit spørgsmål.
Har cyklet Mountainbike i 7 år nu, og har altid brugt det til at udfordre min kondi og puls, så har altid haft en ok grundform.
Nu er min kone begyndt på Kettlebell træning hjemme i huset, med forskellige vægte. Og så lå den jo lidt til højre benet i selv at komme igang med det, mest for at styrke musklerne, men vil da også gerne have en lidt strammer overkrop ????????????.
Hun har nogle øvelser hun har fået lavet, da hun gerne vil bygge muskler på, så hun køre tunge vægte på sine øvelser, og så en meget kort pause imellem hver "træk" lidt som man træner i fitness center i maskiner.
Jeg har fundet en hjemmeside med 52 Kettlebell øvelser, så der er nok at sætte sammen.
Men hvis jeg vil have en strammer overkrop, er det bedst at lave øvelser med høj intensitet, med lidt laver vægt, eller skal jeg gå "all in" og ellers køre det jeg kan men med flere pauser indlagt??
Håber der er nogle der kender lidt til Kettlebell og krops træning.
God weekend til jer alle.

Jesper

Stillet af jesper lymann 2 år 46 uger 17 timer 31 minutter 52 sekunder 1 svar