Alle spørgsmål - Livsstil

bmi

Er det rigtigt at man ikke kan bruge BMI som et mål for sundhed?
For nyligt læst jeg i denne artikel https://bookanaut.com/dk/bmi-beregner/ at man ikke kan bruge BMI som et mål for sundhed.
Findes der nogle andre gode metoder som er lige så lette?

Stillet af Dorte Jensen 51 uger 5 dage 21 timer 5 minutter 52 sekunder Ingen svar - endnu!

Så søg ikke mere - du finder den mest svedige playlister her http://jackwolfox.blogspot.dk/2016/04/playlister-og-musik-til-sveddryppende.html

Stillet af Jack Løfquist Jensen 1 år 34 uger 5 dage 1 time 38 minutter Ingen svar - endnu!

Jeg er 50 år og kommet i overgangsalderen og har taget 8-10 kg på som desværre sidder meget godt fast.

Jeg løber 4 km ca. 3 gange om ugen og cykler MTB 1- 2 gange om ugen så ligger ikke på den lade side og går lidt ved siden af

Nogen der har nogen tips til hvordan jeg får sat gang i fedt forbrændingen igen ??

Pia

Stillet af Pia helbo Wagner 1 år 35 uger 2 dage 22 timer 9 minutter 2 svar

Jeg træner henholdsvis mellem en kondicykel, romaskine og en crossfit. På kondicyklen og crossfit maskinen er det ikke noget problem at få pulsen op, men på romaskinen kniber det, til trods for at jeg er lige så træt efterfølgende, hvad skyldes det?

Stillet af johnny Holm Jorsal 1 år 44 uger 1 dag 18 timer 40 minutter 1 svar

Kan man sige noget om hvor længe man minimum skal træne i en pulszone, jeg skifter hver anden dag mellem høj og lav, typisk 2 den ene dag og 3 der så ender i 4 den anden dag, men hvor længe bør jeg som minimum træne.

Stillet af johnny Holm Jorsal 1 år 44 uger 1 dag 18 timer 44 minutter 1 svar

Jeg har et spørgsmåls vedrørende d-vitamin. Jeg så for ikke så lang tid siden et program på DR1 om at vi, danskere, mangler d-vitamin. Jeg spiser ikke fisk som ellers skulle være en god måde at få nok på. Jeg kommer heller ikke særlig tit på ferie, da pengene ikke rækker til det. Dog kommer jeg ud og løbe en masse når solen skinner. Mit spørgsmål er: har jeg brug for at tage tilskud af d-vitamin? og har manglende d-vitamin indflydelse på mit løb?

Hilsen Martin

Stillet af Martin Nielsen 1 år 44 uger 6 dage 19 timer 32 minutter 3 svar

Normal bygget han - højde 182 men vægten er 106kg, vil gerne under 90kg (helst 82-83). Gider overhovedet ikke ud her om vinteren, men har en kondicykel, en romaskine og har lige investeret i en crosstrainer for at kunne veksle mellem træningen. Jeg har trænet en ½ time om dagen 6 dage i ugen siden nytår men tænker at det ville måske være en ide at få lidt struktur indover. Er der nogen der har et oplæg til hvordan jeg kunne træne med disse motionsmaskiner så jeg både veksler mellem pulszoner og maskiner ?

Stillet af johnny Holm Jorsal 1 år 46 uger 55 minutter 25 sekunder 5 svar

Hej med jer.

Uden at have den store forstand på styrke træning, håber jeg der er nogle der kan svare på mit spørgsmål.
Har cyklet Mountainbike i 7 år nu, og har altid brugt det til at udfordre min kondi og puls, så har altid haft en ok grundform.
Nu er min kone begyndt på Kettlebell træning hjemme i huset, med forskellige vægte. Og så lå den jo lidt til højre benet i selv at komme igang med det, mest for at styrke musklerne, men vil da også gerne have en lidt strammer overkrop ????????????.
Hun har nogle øvelser hun har fået lavet, da hun gerne vil bygge muskler på, så hun køre tunge vægte på sine øvelser, og så en meget kort pause imellem hver "træk" lidt som man træner i fitness center i maskiner.
Jeg har fundet en hjemmeside med 52 Kettlebell øvelser, så der er nok at sætte sammen.
Men hvis jeg vil have en strammer overkrop, er det bedst at lave øvelser med høj intensitet, med lidt laver vægt, eller skal jeg gå "all in" og ellers køre det jeg kan men med flere pauser indlagt??
Håber der er nogle der kender lidt til Kettlebell og krops træning.
God weekend til jer alle.

Jesper

Stillet af jesper lymann 2 år 19 uger 1 dag 2 timer 22 minutter 1 svar

Hej :)

Jeg er en ung kvinde på 22 år, som for ca. 2 mdr. siden er gået i gang med at tabe mig. Jeg spiser sundere, mindre, og træner i Fitness World. (både styrke- og motion)

Mit mål er at komme ned på 58kg. eller mindre, men samtidigt forme min krop lidt, så jeg får en rundere bagdel og lidt større barm. Det ved jeg at man kan opnå via styrketræning. Men .. jeg vil til gengæld ikke have muskler på arme, ben osv. Jeg ved at styrketræning kan være med til at forbrænde fedt hurtigere, og at muskler fylder mindre end fedt, selv når det vejer det samme.

Mit spørgsmål er så: Hvor tit skal jeg styrketræne om ugen, og hvor tit skal jeg træne alm. motion dvs. løb, cross, osv. ?

Jeg vejer lige nu 60,2 kg.

Jeg håber at en sød og klog sjæl har nogle gode råd til mig. Det er simpelthen for dyrt for mig med personlig træning og vejledning lige nu, så jeg prøver at finde et alternativ til en fitnessinstruktør :D

På forhånd mange tak !

Stillet af Amina Pasalic 2 år 42 uger 2 dage 9 timer 49 minutter 2 svar

En 33 cl sodavand.

Hvad kan en 33 cl sodavand egentlig gøre ved din hud? Ja, det er usundt at drikke sodavand, men hvad hvis man nu drikker (1) dåse cola hver anden dag?

Stillet af Jacob 2 år 42 uger 4 dage 17 timer 54 minutter Ingen svar - endnu!