Dette spørgsmål kan ikke længere besvares.

Forskelig opdeling af pulszoner!

I forbindelse med et indlæg, skrevet at Henrik Andersen, (http://vorespuls.dk/artikel/cykling-saadan-arbejder-du-med-pulszoner) kan jeg læse at pulszonerne er opdelt med følgende intervaller...

Zone 1. 60-70 %
Zone 2. 71-78%
Zone 3. 79-86%
Zone 4. 87-92%
Zone 5. 92-100%

... dette er lidt anderledes i forhold til hvad jeg selv har lært og bruger til at træne efter pt. Jeg bruger den almindelige opdeling, som er...

Zone 1. 50-60 %
Zone 2. 60-70%
Zone 3. 70-80%
Zone 4. 80-90%
Zone 5. 90-100%

Mit spørgsmål er, hvad er årsagen til dette og hvad er korrekt at bruge i forbindelse med cykling... jeg kører både på landevej og spinder her i vinterperioden. Jeg er 50 år, 42 i hvilepuls og 180 i makspuls og jeg vil bare have det bedste ud af min daglige træning!

På forhånd tak for svar!

Med venlig hilsen
Jan Jensen

Stillet af Anonym lør, 2015-02-07 14:54

Ingen svar - endnu!

Ingen brugere har svaret på dette spørgsmål - endnu. Måske kan du svare?