Alle spørgsmål - Løb

Hej jeg har løbet ca 3/4-1 år løb 1/2 maraton til jul men har haft ondt i mit venstre læg muskel når jeg løber spænder det i lægen men kan sagtens løbe for det, var så ved massage og hold nu kæ.. det gjorde ondt i lægen og jeg er ikke pyldret overhovdet
da jeg løb halv maraton forsvandt det efter 8-10 km nu løbetr jeg 5-15 km 2-3 gange om ugen
nogen der har en ide hvad de kan være og hvad evt kan gøre ved det?????????????????

Stillet af kenny thomsen 4 dage 15 timer 55 minutter 42 sekunder 3 svar

Jeg har fået nail ned mit træningsprogram, tak for det, men hvorfor ligger mit træningsprogram ikke på min profil?

Stillet af Jannie Freund 5 dage 16 minutter 19 sekunder Ingen svar - endnu!

Jeg har installeret app'en til Android på min Samsung 4S Mini. Når jeg starter fungerer den fint de første moduler, men så forsvinder tale og derpå biplyden. Er der nogen der erfaring med hvad det skyldes?

Med venlig hilsen

Jørgen Bøge

Stillet af Jørgen Bøge 4 uger 18 timer 52 minutter 9 sekunder Ingen svar - endnu!

Er der nogen der har erfaring med at lave interval app til Suunto Ambit2 R Det skal siges jeg har forsøgt men er ikke lykkes.

Stillet af Per Christensen 5 uger 3 dage 4 timer 21 minutter 42 sekunder Ingen svar - endnu!

Jeg har mod på at gennemfører en marathon om ca 16 uger men ved ikke helt hvor min krop står henne. Pt løber jeg 17km relativt ubesværet på km/tid på 5.30. Jeg løber pt 2-4 gange om ugen dog kun korte ture på 5-7 km + 1gang fodbold. Jeg er godt klar over der skal nogen længere ture i benene, men hvad er nok? Hat løbet flere halvmarathon, dog ikke i år, og aldrig længere end 22km

Stillet af Carsten Nielsen 6 uger 2 dage 13 timer 11 minutter 34 sekunder 2 svar

Jeg har desværre fået den uheldig tendens, at jeg ca. en halv time efter, at være kommet i mål på ½maraton bliver utilpas, får kuldegysninger og i nogle tilfælde kaster op.

Mange kloge mennesker har fortalt mig, at det skylde væsketab, og det er jeg tilbøjelig til, at give dem ret i. Da jeg sveder mere end gennemsnittet, når jeg løber, giver det også god mening.

Jeg har forsøgt forskellige strategier for væskeindtag før og under løbet, men har ikke rigtig fundet noget der hjælper. Den del arbejder jeg videre med, men jeg er også begyndt at fokusere på væskeindtag efter løbet, og her bliver jer lidt forvirret.

Nogle steder står der, at det bare gælder om, at få fyldt væskedepoterene op så hurtigt som muligt efter løbet, men når jeg prøver det, kommer opkastningerne noget hurtigere - Maven kan simpelthen ikke følge med.

Andre steder står der, at man kun må drikke en halv liter væske pr. halve time, så kroppen kan nå at optage væsken - Det har jeg også prøvet, men er skrigende tørstig, og det holder ikke ubehaget væk.

Er der mon nogen der har lignende oplevelser, og gode ideer til, hvordan man kan løse det?

Stillet af Thomas 6 uger 4 dage 23 timer 35 minutter 30 sekunder 1 svar

kan jeg høre en fortælle hvad og hvornår jeg skal løbe

Stillet af Anita Friedrichsen 8 uger 4 dage 3 timer 5 minutter 14 sekunder 3 svar

Hvorfor kan jeg ikke se min event: Guldbagerløbet den 1. juni 2014 ?

Stillet af Mona Ø. Vester PinenogPlagen 9 uger 6 dage 14 timer 30 minutter 49 sekunder 1 svar

Mit spørgsmål opstår i forbindelse med at jeg læser artiklen "drop tempoløb".
Jeg løber oftest i kuperet terræn, hvor det kan være en udfordring for mig at holde pulsen nede og spørgsmålet er derfor:
Er det gennemsnitspulsen, der skal ligge indenfor zone 1 eller skal jeg indstille mit pulsur til at alarmere mig, når min puls kommer over 75% af max. pulsen?

Stillet af jesper bæk nielsen 9 uger 6 dage 23 timer 45 minutter 18 sekunder 1 svar

Hej - jeg skal løbe Hamborg Marathon 4/5 og så Aabenraa Bjergmarathon 21/6. Jeg har trænet 24 uger med 4 x i ugen og før det løb jeg 2-3 x i ugen og føler mig parat, men lige nu en uge før oplever jeg "springhofte" og tager den lidt med ro frem til 4/5. Bør jeg droppe Hamborg og få styr på "springhoften"? Hvis jeg løber Hamborg kan jeg læse mig til at når man er i god form så kan man lave restitution i 4 uger og så tilbage til normal træning efter 5, hvilket ville sige jeg ville have 2 ugers normal træning inden bjergmarathon. Er det realistisk? Jeg er 51 - vejer 69 - min BMI er 22,3 og kondital er 53-55

Stillet af Klaus Leonhardt 12 uger 3 dage 20 timer 4 minutter 10 sekunder Ingen svar - endnu!