Alle spørgsmål - Løb

Jeg er en pige på 18 år som altid har haft det svært ved at dyrke konditionstræning.
Lige før jul begyndte jeg at få hjertebanken et par gange om ugen, derfor valgte jeg i sidste uge at tage til lægen. Her fik jeg så en besked om en videre sendelse til nogle andre undersøgelser da jeg havde en hvilepuls på 70, hvilket sygeplejersken mente var for højt i min alder.
Jeg træner dagligt i Fitness World. Her den anden dag valgte jeg så for sjov skyld at tage min puls da jeg gik/løb på løbebånd med en evalution på 8.00, her viste min puls 182 og da jeg gik faldt den til 160. er dette normalt?

Stillet af Andrea 6 dage 3 timer 26 minutter 36 sekunder Ingen svar - endnu!

Jeg er en pige på 18 år som altid har haft det svært ved at dyrke konditionstræning.
Lige før jul begyndte jeg at få hjertebanken et par gange om ugen, derfor valgte jeg i sidste uge at tage til lægen. Her fik jeg så en besked om en videre sendelse til nogle andre undersøgelser da jeg havde en hvilepuls på 70, hvilket sygeplejersken mente var for højt i min alder.
Jeg træner dagligt i Fitness World. Her den anden dag valgte jeg så for sjov skyld at tage min puls da jeg gik/løb på løbebånd med en evalution på 8.00, her viste min puls 182 og da jeg gik faldt den til 160. er dette normalt?

Stillet af Andrea 6 dage 3 timer 27 minutter 4 sekunder Ingen svar - endnu!

Hej, jeg har løbetrænet de sidste 3-4 mdr efter fastlagt 'begynder opstart'. Langsom øgning af intensitet, 2 ugentlige interval pas og 1 ugentlig tur ml 45 og 60 min. Ved siden af styrketræning 2 gange ugentlig for at styrke kroppen til løb. Alt er gået fint indtil lørdag, hvor jeg løb rimelig stærkt ned af en lang bakke, og siden har det gjort ondt I højre side af hoften. Nærmest lige hvor hoftebenet mærkes. Det gjorde ret ondt lørdag, hvor jeg havde is på 3 gange. Sov dårligt, for jeg vågnede hver gang jeg skulle vende mig. Mindre ondt dagen derpå men det kan stadig mærkes nu på 4 dagen og prøver jeg bare at 'smålunte' lidt for at teste, mærkes det tydeligt. Mit store spørgsmål er hvad jeg gør herfra? Vil nødigt stoppe helt med løbetræning, hvor længe skal jeg holde pause fra løb? Til jeg slet ikke mærke ømhed, eller hvordan?
Vil være pokkers ked af at stoppe træningen her, når det lige gik så godt.

Stillet af A_Astrup 2 uger 4 dage 6 timer 38 minutter 27 sekunder 2 svar

Hej med jer!

Jeg er kommet godt igang med at intensivere mit løb, jeg løber mellem 25 og 30 km om ugen. Mit problem er at min mave lider lidt under det...
Jeg har i forvejen problemer med for meget mavesyre og spiser derfor sundt for at holde en god balance i fordøjelsen. Men efter jeg er begyndt at løbe mere og mere har jeg problemer med tynd mave og mavesyren viser sig igen. Under længere løb (8 km+) kan jeg også mærke aktivitet i maven og det generer en del.

Hvad kan jeg gøre/spise?

Stillet af Sarah 16 uger 4 dage 6 timer 57 minutter 26 sekunder 1 svar

Er begynder løber , efter en 14 dags træning med løbe klubben , efter endt løbetur havde så ondt i mit knæ forreste lige under knæskallen, kunne næsten ikke gå hjem . efterfølgende lagde jeg is , det hjalp en lille smule , men ikke nok prøvede Voltaren smerten dækker ikke nok , prøvede så efter en uges pause igen at løbe med holdet , kunne mærke smerten kom igen , holdt med det sammen virkelig øv. Har ikke smerte ved at gå med ned af trapper. Ville det være en ide at svømme ? eller skal man holde en længere pause for løb ? virkelig det er så meget glæde ved løb i skoven . Gitte

Stillet af gitte selch 16 uger 5 dage 16 minutter 3 sekunder 1 svar

Hej
Jeg er i gang med at træne op til mit første marathon(22. maj). Jeg har indtil nu haft tre ugentlige træningspas; 1: 8-14 km løb i marathontempo, 2: 45 min. inkl 20-25 min. fartleg eller korte intervaller og 3: de lange ture. Jeg døjer i øjeblikket med kraftig ømhed og smerte på oversiden af min fod - i en linje fra anklen og ud til storetåen. Jeg behandler det med is og voltaren gel. Smerten er ikke værst under-, men efter løb. Mit egentlige spørgsmål går på hvilket ugentligt træningspas, der bedst kan skiftes ud med alternativ træning fx. spinning i forsøget på at komme min skade til livs?

På forhånd tak

//Mads

Stillet af Mads 17 uger 5 dage 1 time 59 minutter 37 sekunder 1 svar

Jeg er ved at være klar til Kbh marathon og sigter efter en sluttid omkring de 4 timer.
Jeg har læst lidt op på det og booste sin form ved interval træning, det er ikke noget jeg har trænet før andet lidt fodbold 1 gang i ugen . .
Mit spørgsmål går så på om det er for sent at prøve det af nu?
Hvis ikke, hvilken fremgangsmåde er bedst set i forhold til langdistanceløb

Stillet af Carsten Nielsen 18 uger 3 dage 22 timer 7 minutter 1 sek 1 svar

Hedelands Naturtrail den 10. april 2016.
Distancerne er ændret til 4,2 km - 10,4 km og 21,1 km
Jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal ændre så distancerne bliver korrekte

Stillet af Anni Bech 22 uger 4 dage 5 timer 44 minutter 51 sekunder 1 svar

Jeg løber 3-4 gange om ugen, distancer op til 10 km. Har gennem de sidste 12 uger også arbejdet med intervaltræning.
Min puls, når jeg løber, er dog rigtig høj. I dag har jeg f.eks. løbet en 10 km. tur i roligt tempo (5:43), og det føltes ikke på noget tidspunkt meget anstrengende. Men nu når jeg så ser data fra turen, kan jeg se, at jeg i 27 minutter (!) har befundet mig i pulszone 5 og 30 minutter i pulszone 4! Det synes jeg virker meget voldsomt. Kan også læse, at pulszone 4 og 5 egentlig kun bør være noget, man rammer, når man løber intervaltræning. Men jeg har så løbet i de to zoner stort set hele turen. Det undrer mig meget, da jeg som sagt ikke har oplevet turen som værende specielt hård, tværtimod synes jeg, at jeg havde godt overskud hele vejen. Generelt når jeg løber, har jeg en høj puls, dog plejer tiden at fordele sig på zone 3 og 4.
Kan det være farligt at løbe, når pulsen er så høj? Er det noget man bør få undersøgt? Og hvad kan jeg gøre for at få pulsen lavere? Jeg er i ret godt form, VO2 max på 46 (er kvinde på 25) og løber jævnligt, også med intervaltræning..

Stillet af Mette 27 uger 1 time 40 minutter 2 sekunder 1 svar

hej. jeg har løbet (prøvet) siden 4 jan 2016. og jeg kan stadig ikke løbe mere en 1 min af gangen. jeg har ikke luft til det og mine knæ gør ondt. kan jeg så slet ikke løbe? nogen siger at løb ikke er for alle...... jeg er så rykket indenfor, da jeg troede det var det kolde luft i lungerne, men det er det samme????

Stillet af anja jense 27 uger 2 dage 2 timer 36 minutter 37 sekunder 1 svar