Alle spørgsmål - Løb

Jeg kan ikke nogen steder finde hvor ofte, det anbefales at løbe pr. uge? er det dagligt eller...

Stillet af Bodil 8 timer 12 minutter 6 sekunder Ingen svar - endnu!

Jeg har overvejet at investere i et par Salomon Speedcross 3 til brug for løb, når det bliver glat og der kommer sne. Men er det den rette sko? Jeg skal ikke løbe trailløb - løber mest i byen på asfalt og fortov. Ofte er der "slush ice" de steder, hvor der ikke er ryddet på fortovene, og spørgsmålet er, om jeg vil kunne stå helt fast med et par Speedcross? Er der nogle erfaringer? Jeg har førhen haft nogle pigsåler udover mine almindelige løbesko, og de giver 100% sikkerhed, når det er glat - problemet med dem er bare, at kommer der et par hundrede meter, hvor der er ryddet for sne og is, så er de rigtig væmmelige at løbe på.

Stillet af Connie Larsen 6 dage 21 timer 23 minutter 49 sekunder 2 svar

Hejsa.
Jeg er lige tilmeldt dette program i dag, og modtager jo så først en mail om 6 dage, men er der en der vil sende den første uges program til mig, så jeg kan komme i gang allerede i denne uge- jeg tænker så bare at bruge dette program to uger i træk;-)
På forhånd tak.
Mail cilius@email.com

Stillet af Pia Cilius Jensen 2 uger 4 dage 2 timer 24 minutter 34 sekunder 2 svar

Hej
Jeg er startet op i dag og jeg har fulgt intervallerne mellem at løbe og gå i 16 minutter. I vejledningen står, at jeg skal føre et skema, hvordan finder jeg det?
Venlig hilsen
Britta

Stillet af Britta Rasmussen 3 uger 2 dage 11 timer 57 minutter 56 sekunder 2 svar

Hej,
Jeg er en 17-årig pige, som er vild med løb og dans, men som desværre er ramt af smerter på indersiden af skinnebenet...

Jeg er danser, og træner dans 1-2 gange om ugen. I efteråret 2013 begyndte jeg for alvor at starte løb op (2-3 gange om ugen), da jeg ville forbedre min konditon. Efter halvanden måned resulterede det i ondt i skinnebenet, og derfor holdt jeg pause med løb indtil foråret, men fortsatte med min dans (disco, hvor der er en hel del spring/hop). Det gik helt fint, og i midt april 2014 startede jeg roligt løb op igen (maks to gange om ugen). Samtidig trænede jeg dans en smule mere (1-2 timer om ugen), og en måned efter kom smerten i skinnebenet tilbage, hver gang jeg løb eller dansede.
Jeg stoppede derfor med at løbe, og skar en smule ned på dansemængden, men da jeg skulle til danmarksmesterskaberne en måned efter, ville jeg ikke stoppe dansen helt (hvilket jeg nok skulle have gjort...)
Efter DM i starten af juni, stoppede jeg med AL dans og undgik alt, der overbelastede skinnebenet. Det vil sige stort set hele juni, hele juli og halvdelen af august, holdt jeg pause. Men da skolen, og dermed dansesæsonen startede igen, fik jeg ondt i skinnebenet til allerførste dansetræning, til trods for min lange pause... Er der nogle, som har et eller flere råd til, hvad jeg skal gøre? Hedder det pause, at droppe dansen, eller? At løbe har jeg besluttet mig for at vente med, da dansen er en stor del af mig, og ville helst ikke stoppe.

Håber nogle kan hjælpe mig!

Med venlig hilsen,
Amalie

Stillet af Amalie 6 uger 3 dage 18 timer 59 minutter 54 sekunder 1 svar

Hej,
Jeg er 25år og har løbet i ca. 1år. I hele denne periode har jeg haft en høj puls under løb. Min gennemsnitlige puls er på omkring 185 på en 5km tur med en fart på 6:30min/km. Jeg havde regnet med at min puls, såfremt jeg jeg holder afstand og fart konstant, ville forbedre sig i løbet af det år jeg har trænet, men det har jeg ikke oplevet. Jeg har forbedret min 5km tid, og jeg har en fornemmelse af at det er blevet lettere at løbe, men pulsen har altså ikke ændret sig? Jeg løber også intervaller ind i mellem, og her har pulsen været oppe på 198slag/min.
Jeg vil høre om der er en venlig sjæl der kan forklare mig hvorfor min puls er så høj, og mere vigtig, hvorfor min puls på en 5km tur med en fart på 6:30 er den samme før og efter 1års løbetræning?

Stillet af Lina 7 uger 3 dage 10 timer 18 minutter 59 sekunder 1 svar

Jeg har tit problemer med det venstre knæ, når jeg træner. Mit spørgsmål er , er der nogle øvelser der er gode for at styrke knæet. Jeg holder i øjeblikket et pause med løb. Svømmer og spinder en gang om ugen i stedet for.
Vh Walther

Stillet af Walther Hansen 8 uger 5 dage 15 timer 51 minutter 44 sekunder 1 svar

Jeg så 800m EM løb for mænd i tv, og så hvordan vores landsmand "stallede" og mistede fart lige før målstregen. Han forklarede det med at han var helt SYRET TIL i benene. Han løb et forrygende løb, men
Hvad er det der sker med benene/ kroppen? Lystrer musklerne ikke?

Stillet af Hanne 9 uger 1 dag 18 timer 40 minutter 54 sekunder 1 svar

Hej Venner.
Jeg søger et træningsprogram til løb, som ikke handler om længde, men tid. Jeg har en gang haft en hvor man løb 5 minutter ud - vender om og har 3 minutter til at komme tilbage til startstedet. Er der nogle. som kender til denne form for løbetræning, og evt ligger inde med et træningsprogram.
Med venlig hilsen
Katrine

Stillet af Katrine 9 uger 1 dag 19 timer 16 minutter 16 sekunder 1 svar

Jeg var fornyelig på et løb hvor der var en kvinde som meldt sig en 6km rute.
På løbet kom hun på afveje og endt med at løbe 10km ruten.
Hun kom først ind på 10 km ruten. Har hun så vundet 10 km løbet på trods af at hun var meldt på den 6 km rute ?

Stillet af Nichola Mitchell 10 uger 4 dage 12 timer 44 minutter 9 sekunder 1 svar