Alle spørgsmål - Løb

I har et gratis træningsprogram til triatlon, men jeg kan desværre ikke finde det. Kan I hjælpe mig?

Mvh
Ann

Stillet af Ann haubenreisser Pedersen 2 uger 1 dag 22 timer 19 minutter 9 sekunder 2 svar

Hej jeg har brug for jeres hjælp.Jeg har en meget høj puls ved løb. I alm tempo omkring 6.30 kommer min puls hurtigt op på 185. Jeg har prøvet at løbe efter puls og holdt mig under en puls på 170 men så lunter jeg rundt på et gennemsnits tempo på 7.22 på en distance på 7,5 km.
Jeg kan godt lide at løbe men synes det sætter en stopper med den høje puls. Og melde sig til løb er også demotiverende altid at være en af de sidste. Den mindste stigning og pulsen ryger i top. Har tjekket pulsur og byttet med en anden, men det er mig der er problemet. Min læge har undersøgt mig og siger at du har bare en høj puls og det ikke er sundt at løbe for lange ture med den høje puls da mit blod ikke bliver iltet godt nok. Håber der er nogen herinde der har et godt råd eller et program jeg kan træne efter. God dag

Stillet af Helle Ejlskov 2 uger 4 dage 3 timer 56 minutter 32 sekunder 2 svar
Stillet af jesper tjele 3 uger 3 dage 31 minutter 46 sekunder 2 svar

Efter en normal løbetur med lidt korte intervaller har jeg efterfølgende fået ondt i foden som efter at have studeret diverse fora og websider passer med området hvor man oplever hælspore. Jeg er holdt inde med at løbe og smerten har fortaget sig, (den har ikke været voldsom, men alligevel alarmerende. Det syntes som om den ligger og lurer i baggrunden.
Jeg har prøvet en enkelt gang med at løbe på mellem/for fod og det har ikke gjort det værre, men kan jeg undgå problemet helt ved at skifte fra hællanding til mellem/for fodsløb og dermed blive ved med at løbe?

Stillet af peter harslov 7 uger 4 timer 30 minutter 20 sekunder 1 svar

Efter en normal løbetur med lidt korte intervaller har jeg efterfølgende fået ondt i foden som efter at have studeret diverse fora og websider passer med området hvor man oplever hælspore. Jeg er holdt inde med at løbe og smerten har fortaget sig, (den har ikke været voldsom, men alligevel alarmerende. Det syntes som om den ligger og lurer i baggrunden.
Jeg har prøvet en enkelt gang med at løbe på mellem/for fod og det har ikke gjort det værre, men kan jeg undgå problemet helt ved at skifte fra hællanding til mellem/for fodsløb og dermed blive ved med at løbe?

Stillet af peter harslov 7 uger 4 timer 30 minutter 23 sekunder Ingen svar - endnu!

Hej Vorespuls=).
Jeg er en aktiv piger der elsker og løbe og har løbet 10-15 km 3 gange i ugen i mange år, + jeg går til spinning et par gange i ugen. Jeg har bestemt mig for at vil gennemføre et marton her til sommer. Mit spørgsmål lyder på om det ville være en god ide med protien pulver efter løbeturne/træning som jo bliver længer og længer. Jeg døjer noget med at jeg bliver øm og træt i kroppen efter træning og mere dagen efter.
Jeg går stille og rolig frem efter et løbeprogram fra jeres hjemmeside.
På forhånd tak
Venlig Hilsen
Christina

Stillet af Christina Larsen 8 uger 3 dage 8 timer 11 minutter 33 sekunder 2 svar

Som en ældre (mands)person (årgang 1939) undrer det mig en del, at der ikke forekommer "et eneste pip" omkring stavgang. Vi der er lidt oppe i årene og lettere "slidt" i diverse led, hvorfor det ikke længere er muligt at løbe, har muligheden for at motionere vha. af stavgang. Derfor spørgsmålet: Hvor for er ingen anvisninger på træning/motion vha. stavgang? Og i hvilken kategori hører mit spørgsmål egentlig hjemme i: Løb eller livsstil :-) Jeg vælger løb, det snerper jo lidt der hen ad.
Venlig hilsen Willie

Stillet af Willie Kjær 10 uger 4 dage 3 timer 47 minutter 18 sekunder 1 svar

Er der arrangeret et LM 2014 og hvor?

Stillet af ole enig 10 uger 5 dage 9 timer 14 minutter 5 sekunder 1 svar

For nogle uger siden slæbte jeg (af kiksede grunde) rundt med et ton vejsalt på en palleløfter, op ad bakke, og kunne ikke have presset mig selv mere. -Og var temmelig slidt i stængerne dagen efter, men alligevel nødt til at slæbe det samme ton salt videre ned i kælderen.
Så egentlig havde jeg frygtet et træningspas med hårde intervaller den følgende dag, men det viste sig at jeg følte mig flyvende!
Jeg har hørt om superkompensation, men alligevel...

-Er det sådan at der kan være en gavnlig effekt af MEGET tung træning, få dage før en konkurrence? Og I så fald, -er den positive effekt begrænset til korte distancer?

=)
Ole

Stillet af Ole Sørensen 13 uger 2 dage 19 timer 50 minutter 29 sekunder 2 svar

i jeres program nævner I at man hver lørdag efter træning laver +F (frikadelen). Hva er dette?

Stillet af Winnie Rasmussen 16 uger 3 minutter 42 sekunder 2 svar