Alle spørgsmål - Løb

Hej jeg vil lige spørge om noget jeg er i tvivl om. Jeg løber meget da jeg spiller fodbold og min hurtighed er det jeg er bedst til men jeg træner også ben i fitness træner både lår, baglår. Jeg træner højest 40 kilo på når jeg træner benene på og køre 10 gange 3 sæt, og vil gerne blive endu hurtigere. Jeg har hørt at det er bedre at træne tung bentræning for eksempel 50-60 kilo 5 gange 3 sæt og man skal gøre det hurtigt. Er det rigtigt eller?
Er der nogen der kan hjælpe mig på vej med et svar?

Stillet af Mohammed 1 dag 1 time 43 minutter 34 sekunder Ingen svar - endnu!

Hej
Jeg kan altså ikke komme ind på et løbeprogram for begyndere.. 5 km er jeg interesseret i at kunne løbe :-) Med rolig opstart..
Vh Marlene

Stillet af Marlene Pedersen 1 uge 1 dag 17 timer 45 minutter 54 sekunder 3 svar

Hey
Jeres event-kalender har et RSS feed, hvor man ser de seneste tilføjede events.
Er det muligt at udtrække et RSS eller en XML-fil, der viser eks. de næste 10 motionsløb i Nordjylland?

Kasper, Hammer Bakker Runners

Stillet af Kasper Vork Steffensen 1 uge 6 dage 1 time 3 minutter 58 sekunder 2 svar

Jeg er kvide på 67 år. Har tidligere løbet 3-4 gange om ugen , men har holdt pause i 5 år på grund af achillesseneskader og bursitis. Nu er skaderne helt væk og jeg har trænet mig op til at gå langt og ret hurtigt fra januar 2014. Jeg kan gå 10- 20 km pr. gang flere gange om ugen og har her i oktober 2014 gået 8 dage i Nepals bjerge i mange timer dagligt op til 150 km ialt. Det var ikke lige ud, men og ned, og vi gik fra 1500meter til 4600meters højde og igen ned til 900meters højde. Det var hårdt , men jeg og mine ben og fødder klarede det. Jeg vil nu gerne igang igen med at løbe fast hver uge og vil gerne træne mig op til ½ marathon. Hvilket program skal jeg starte med? Jeg bruger puls-og distanceur. Min maxpuls var i 1996 188 så den er måske 170 idag?. Min hvilepuls er nogen dage 52 andre dage 60.
Hilsen marola47

Stillet af Marianne Olander 3 uger 6 dage 3 timer 56 minutter 42 sekunder 2 svar

Jeg har læst nogle andre indlæg herinde hvor det er lykkes at få tilsendt første uges træningsprogram med det samme :) Har lige tilmeldt mig og ville da gerne igang så er der nogen som kan poste sådan et til mig :)

Stillet af Erling Wind Olsen 4 uger 4 dage 2 timer 21 minutter 25 sekunder 1 svar

Jeg kan ikke nogen steder finde hvor ofte, det anbefales at løbe pr. uge? er det dagligt eller...

Stillet af Bodil 4 uger 6 dage 18 timer 23 minutter 51 sekunder 2 svar

Jeg har overvejet at investere i et par Salomon Speedcross 3 til brug for løb, når det bliver glat og der kommer sne. Men er det den rette sko? Jeg skal ikke løbe trailløb - løber mest i byen på asfalt og fortov. Ofte er der "slush ice" de steder, hvor der ikke er ryddet på fortovene, og spørgsmålet er, om jeg vil kunne stå helt fast med et par Speedcross? Er der nogle erfaringer? Jeg har førhen haft nogle pigsåler udover mine almindelige løbesko, og de giver 100% sikkerhed, når det er glat - problemet med dem er bare, at kommer der et par hundrede meter, hvor der er ryddet for sne og is, så er de rigtig væmmelige at løbe på.

Stillet af Connie Larsen 5 uger 6 dage 7 timer 35 minutter 34 sekunder 2 svar

Hejsa.
Jeg er lige tilmeldt dette program i dag, og modtager jo så først en mail om 6 dage, men er der en der vil sende den første uges program til mig, så jeg kan komme i gang allerede i denne uge- jeg tænker så bare at bruge dette program to uger i træk;-)
På forhånd tak.
Mail cilius@email.com

Stillet af Pia Cilius Jensen 7 uger 3 dage 12 timer 36 minutter 19 sekunder 2 svar

Hej
Jeg er startet op i dag og jeg har fulgt intervallerne mellem at løbe og gå i 16 minutter. I vejledningen står, at jeg skal føre et skema, hvordan finder jeg det?
Venlig hilsen
Britta

Stillet af Britta Rasmussen 8 uger 1 dag 22 timer 9 minutter 41 sekunder 2 svar

Hej,
Jeg er en 17-årig pige, som er vild med løb og dans, men som desværre er ramt af smerter på indersiden af skinnebenet...

Jeg er danser, og træner dans 1-2 gange om ugen. I efteråret 2013 begyndte jeg for alvor at starte løb op (2-3 gange om ugen), da jeg ville forbedre min konditon. Efter halvanden måned resulterede det i ondt i skinnebenet, og derfor holdt jeg pause med løb indtil foråret, men fortsatte med min dans (disco, hvor der er en hel del spring/hop). Det gik helt fint, og i midt april 2014 startede jeg roligt løb op igen (maks to gange om ugen). Samtidig trænede jeg dans en smule mere (1-2 timer om ugen), og en måned efter kom smerten i skinnebenet tilbage, hver gang jeg løb eller dansede.
Jeg stoppede derfor med at løbe, og skar en smule ned på dansemængden, men da jeg skulle til danmarksmesterskaberne en måned efter, ville jeg ikke stoppe dansen helt (hvilket jeg nok skulle have gjort...)
Efter DM i starten af juni, stoppede jeg med AL dans og undgik alt, der overbelastede skinnebenet. Det vil sige stort set hele juni, hele juli og halvdelen af august, holdt jeg pause. Men da skolen, og dermed dansesæsonen startede igen, fik jeg ondt i skinnebenet til allerførste dansetræning, til trods for min lange pause... Er der nogle, som har et eller flere råd til, hvad jeg skal gøre? Hedder det pause, at droppe dansen, eller? At løbe har jeg besluttet mig for at vente med, da dansen er en stor del af mig, og ville helst ikke stoppe.

Håber nogle kan hjælpe mig!

Med venlig hilsen,
Amalie

Stillet af Amalie 11 uger 3 dage 5 timer 11 minutter 39 sekunder 2 svar