Alle spørgsmål - Løb

Jeg er en 21-årig pige med meget dårlig kondition. Min vægt er ideel og jeg er meget glad for min krop som den ser ud, jeg vil bare gerne have en bedre kondition. Derfor er jeg nu begyndt at løbe. Jeg har prøvet at google lidt, men jeg kan ikke helt finde frem til et tilfredsstillende svar, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig; taber man sig af at løbe, og i så fald skal jeg så øge mit kalorieindtag for at holde min vægt eller kan jeg fortsætte med at spise som jeg gør uden at tabe mig?
Er der desuden nogen råd i forbindelse med at øge ens kondition via løb?
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Stillet af Signe 1 dag 23 timer 43 minutter 43 sekunder Ingen svar - endnu!

Jeg har fået MR-skannet mit knæ og konklusionen lød på: Gennemgående læsion i baghornet af mediale menisk, og der er enkelte mindre osteokondrale læsioner sv.t patella. Så mit spørgsmål er skal jeg få det opereret eller kan det trænes så jeg ikke får ondt efter løb eller træning. Jeg har ikke løbet i snart 2 mdr. og p.t. har jeg ikke smerter, kun lidt ømhed, men jeg har svært ved at gå ned på hug og bagudbøje knæet ved f.eks. udstrækning af hoftebøjer/lår. lægen siger at han blot vil fjerne det menisk der er ødelagt med artroskopi. Jeg er virkelig i tvivl om jeg skal gøre det eller ej

Stillet af Helle Anderberg Hansen 1 uge 18 timer 25 minutter 35 sekunder 2 svar

Hej,
jeg spillede tennis igår og vred om på foden og har nu en lille forstuvning. Jeg kan sagtens støtte på foden og stå på et ben, men der er smerte når jeg trykker på ydersiden af ankelledet. Jeg har forsøgt RICE - siddet med benet oppe riggtig meget, haft is på og lagt en let pressende forbinding. Så jeg efterlyser et godt genoptrænings program. Jeg læste om stige-metoden, men kan jeg få input til en konkret stige - det ville være en stor hjælp.Om mig: 45 år, god form -cykler, løber, spiller tennis.

Hilsner Sofie

Stillet af Sofie 3 uger 1 dag 14 timer 8 minutter 16 sekunder 1 svar

Jeg løb mit første marathon i sep, havde inden ca. 700 km i benene talt fra maj af. Men har altid været aktiv løber. Har været ved læge og fys, skruet ned for løbetræningen. . Har trænet alternativt på mountainbike og crosstrainer . . Men synes ikke rigtigt det bliver bedre, mine sko er ok, jeg er 2m høj og uden held prøvet at afkorte min skridtlængde for at belaste knæet mindre . .
Hvad kan jeg gøre?

Stillet af Carsten Nielsen 3 uger 3 dage 16 timer 1 minut 29 sekunder 2 svar

Hvordan redigerer jeg en event jeg har opretettet?

Stillet af Per H. Christensen 5 uger 4 dage 21 timer 52 minutter 25 sekunder 1 svar

Jeg har i foråret fået lavet en hofteartroskopi - Jeg har forsøgt at komme i gang med løb igen, men ved ikke om det er helt så smart. Hvis jeg skal løbetræne er det vel en god idé med MEGET stødabsorberende sko eller... Jeg lander primært på forfod, og har ikke umiddelbart nogen gener ved løb. Har I nogen gode råd...

Stillet af Martin Wigh 6 uger 1 dag 59 minutter 10 sekunder 3 svar

Hej jeg vil lige spørge om noget jeg er i tvivl om. Jeg løber meget da jeg spiller fodbold og min hurtighed er det jeg er bedst til men jeg træner også ben i fitness træner både lår, baglår. Jeg træner højest 40 kilo på når jeg træner benene på og køre 10 gange 3 sæt, og vil gerne blive endu hurtigere. Jeg har hørt at det er bedre at træne tung bentræning for eksempel 50-60 kilo 5 gange 3 sæt og man skal gøre det hurtigt. Er det rigtigt eller?
Er der nogen der kan hjælpe mig på vej med et svar?

Stillet af Mohammed 9 uger 4 dage 47 minutter 28 sekunder 1 svar

Hej
Jeg kan altså ikke komme ind på et løbeprogram for begyndere.. 5 km er jeg interesseret i at kunne løbe :-) Med rolig opstart..
Vh Marlene

Stillet af Marlene Pedersen 10 uger 4 dage 16 timer 49 minutter 48 sekunder 3 svar

Hey
Jeres event-kalender har et RSS feed, hvor man ser de seneste tilføjede events.
Er det muligt at udtrække et RSS eller en XML-fil, der viser eks. de næste 10 motionsløb i Nordjylland?

Kasper, Hammer Bakker Runners

Stillet af Kasper Vork Steffensen 11 uger 2 dage 7 minutter 52 sekunder 2 svar

Jeg er kvide på 67 år. Har tidligere løbet 3-4 gange om ugen , men har holdt pause i 5 år på grund af achillesseneskader og bursitis. Nu er skaderne helt væk og jeg har trænet mig op til at gå langt og ret hurtigt fra januar 2014. Jeg kan gå 10- 20 km pr. gang flere gange om ugen og har her i oktober 2014 gået 8 dage i Nepals bjerge i mange timer dagligt op til 150 km ialt. Det var ikke lige ud, men og ned, og vi gik fra 1500meter til 4600meters højde og igen ned til 900meters højde. Det var hårdt , men jeg og mine ben og fødder klarede det. Jeg vil nu gerne igang igen med at løbe fast hver uge og vil gerne træne mig op til ½ marathon. Hvilket program skal jeg starte med? Jeg bruger puls-og distanceur. Min maxpuls var i 1996 188 så den er måske 170 idag?. Min hvilepuls er nogen dage 52 andre dage 60.
Hilsen marola47

Stillet af Marianne Olander 13 uger 2 dage 3 timer 36 sekunder 2 svar