Alle spørgsmål - Løb

Hej

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan jeg kan rette i eller aflyse et event jeg har oprettet.
Er der nogen, der sidder inde med denne viden ??

Stillet af Jan Christensen 4 dage 55 minutter 21 sekunder 1 svar

Er ved at tilrettelægge et princip program til løbe/konditionstræning for et basket hold. Unge ca 12-14 år.

Er der nogen, der har gode erfaringer, forslag, råd, henvisninger, eksempler m.m.?

Tænker noget skal kunne laves ifm de egentlige basket træninger, og noget som selvstændige aktiviteter i større eller mindre grupper.

Skal naturligvis respekterer drengenes alder, aktuelle fysiske udvikling og udgangspunkt.

Stillet af Henning Seehausen 5 dage 15 timer 37 minutter 34 sekunder 2 svar

Jeg furstuvede min ankel her i sidste torsdags, og jeg kan sagtens gå uden nogle smerter. Jeg vil dog voldsomt gerne ud og løbe igen, som jeg også gjorde før. Min ankel hvis jeg ligger alt vægten på foden, dvs at det gør ondt når jeg løber. Hvilke gode og hurtige genoptræningsteknikker er der?

Stillet af Caroline 7 uger 4 dage 17 timer 7 minutter 59 sekunder 1 svar

Jeg har fulgt et begynderprogram til halvmarathon, og har på ingen måde mærket til overbelastning. Men sidste løbetur (10 km) fik jeg enormt ondt i min hofte. Nu gør det ondt, når jeg går, rejser mig eller bare rører ved det. Man kan mærke, at hoften smutter. Jeg vil rigtig gerne løbe det halvmarathon om 3 1/2 uge, nogen gode råd? - kendskab til behandling?

Stillet af Maria Bækgaard 13 uger 16 timer 17 minutter 36 sekunder 1 svar

jeg er ved at træne op til halvmaraton og løber 3 gange om ugen. det går rigtig godt med det og jeg føler jeg på de fleste ture har overskud. lige nu er jeg nået op på 6,45 km. for nyligt blev jeg dog virkelig dårlig natten efter en tur. det føltes ligesom hvis man havde fået for meget sol. voldsom hovedpine, meget tørstig og tør i munden, rystede over det hele og hundefrøs.

så jeg tænkte straks jeg ikke havde fået drukket nok væske. og jeg fik det da også bedre jo mere vand jeg fik. jeg tog så mine forholdsregler og investerede i noget kokosvand puttede en smule salt i som jeg drak som det første efter løbeturen i går. derefter lavede jeg en smoothie med noget ris protein i for at afhjælpe restitutionen. og er begyndt at tage magnesium samt zink også. (første dag i går) jeg sørgede for at få drukket vand ved siden af. og havde det helt fint. jeg kan også tydeligt mærke at mine muskler har det meget bedre. men jeg var hundesyg igen Inat. jeg tænker om fordi jeg tisser voldsomt meget i alle døgnets timer ( vi taler flere gange i timen på de slemme dage) og har gjort siden jeg var barn. simpelthen får tisset det hele ud så jeg alligevel bliver dehydreret. men jeg ved det ikke. jeg spiser sundt og varieret. jeg er blevet testet for sukkersyge mange gange. og det har jeg ikke.
er der nogen der har et bud? for jeg er rimelig frustreret over det ligenu :(

Stillet af stina 13 uger 2 dage 6 timer 30 minutter 20 sekunder 4 svar

Hej..
Jeg begyndte for 4 uger siden på jeres løbeprogram. (løb 5 km på 30 uger). Det er et godt program som jeg har fulgt. I uge 2 sprang jeg 2 dage over, da jeg lå med influenza.
For 10 år siden løb jeg 5 km uden problemer, har dog ikke holdt det ved lige og har prøvet flere gange at komme til at løbe uden held.
Jeg har dermed gået i fitnesscenter, på hold, hvor jeg både har træner styrke og puls træning. For 2 år siden vred jeg om på min fod og gjorde det så igen for 1 år siden. Den skabte nogle problemer for mig, men siden sommer har jeg ikke mærket til den.
Jeg begyndte så til step 2 gange om ugen også begyndte mit knæ at brokke sig. og har over vinteren også været generne. Det har dog ikke været et problem de sidste 2 mdr.
Jeg var så i fitness og der begyndte min fod at gøre ondt og da jeg kom hjem og blev kold var mit knæ også med på det.
Da jeg var ude og løbe i dag, var det kun i starten jeg mærkede til min fod og mit knæ var ikke et problem. Lige til jeg kom hjem og slappede af.
Skal jeg stoppe med løbetræningen eller hvordan skal jeg forholde mig til det. Nu er jeg endelig motiveret for at løbe.
Til april melder jeg mig ud af fitness, så jeg kun løber.

Håber i kan hjælpe mig.
Hilsen Tanja

Stillet af Tanja Greibe Nielsen 23 uger 1 dag 22 timer 12 minutter 27 sekunder 1 svar

Hej jeg er en mand på 45 der gerne vil løbe maraton den 4 okt i år. har løbet en halv sidste nytår
og cyklet ca. 4000km. på racer-mtb. sidste år, har løbet ca 10 gange mellem 5-9km. pr gang. men nu får jeg så ondt i skinnebenet men det forsvinder efter 3-4 km når jeg er færdig med at løbe er de bare lidt ømme men gør ikke ondt. rent kondisions. messig kunne jeg sagtens løbe længere hvad tror i er det skinneben betændelse eller hvad tror i
løber med en tid på ca 4.45-5.00min pr km

Stillet af kenny thomsen 29 uger 1 dag 17 timer 3 minutter 50 sekunder 3 svar

Jeg er en 21-årig pige med meget dårlig kondition. Min vægt er ideel og jeg er meget glad for min krop som den ser ud, jeg vil bare gerne have en bedre kondition. Derfor er jeg nu begyndt at løbe. Jeg har prøvet at google lidt, men jeg kan ikke helt finde frem til et tilfredsstillende svar, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig; taber man sig af at løbe, og i så fald skal jeg så øge mit kalorieindtag for at holde min vægt eller kan jeg fortsætte med at spise som jeg gør uden at tabe mig?
Er der desuden nogen råd i forbindelse med at øge ens kondition via løb?
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Stillet af Signe 30 uger 1 dag 1 time 7 minutter 23 sekunder 1 svar

Jeg har fået MR-skannet mit knæ og konklusionen lød på: Gennemgående læsion i baghornet af mediale menisk, og der er enkelte mindre osteokondrale læsioner sv.t patella. Så mit spørgsmål er skal jeg få det opereret eller kan det trænes så jeg ikke får ondt efter løb eller træning. Jeg har ikke løbet i snart 2 mdr. og p.t. har jeg ikke smerter, kun lidt ømhed, men jeg har svært ved at gå ned på hug og bagudbøje knæet ved f.eks. udstrækning af hoftebøjer/lår. lægen siger at han blot vil fjerne det menisk der er ødelagt med artroskopi. Jeg er virkelig i tvivl om jeg skal gøre det eller ej

Stillet af Helle Anderberg Hansen 30 uger 6 dage 19 timer 49 minutter 15 sekunder 3 svar

Hej,
jeg spillede tennis igår og vred om på foden og har nu en lille forstuvning. Jeg kan sagtens støtte på foden og stå på et ben, men der er smerte når jeg trykker på ydersiden af ankelledet. Jeg har forsøgt RICE - siddet med benet oppe riggtig meget, haft is på og lagt en let pressende forbinding. Så jeg efterlyser et godt genoptrænings program. Jeg læste om stige-metoden, men kan jeg få input til en konkret stige - det ville være en stor hjælp.Om mig: 45 år, god form -cykler, løber, spiller tennis.

Hilsner Sofie

Stillet af Sofie 33 uger 15 timer 31 minutter 56 sekunder 1 svar