Billede
Fuld fart frem
Foto: Thomas Arnbo En sprint-triatlon er perfekt som triatlon-debut
træningsprogram på mail

Gratis træningsprogram: Begynd på triatlon

vorespuls.dk tilbyder et træningsprogram til triatlon for begyndere og let øvede – få det direkte i din mailboks hver fredag.

Tilmelding

Du kan læse mere om træningsprogrammet og tilmelde dig her:
Gennemfør sprint-triatlon - med overskud

Hvem har lavet programmet?

Træningsprogrammet er udarbejdet af Lone Sand, der har en årelang erfaring med triatlon og duathlon – og i øvrigt er træner i MTB og kajak.

Vent med investeringer

Du behøver ikke at investere i en masse udstyr fra starten – våddragt, cykel og løbetøj. Prøv, om triatlon er noget for dig, og så kan du købe udstyr hen ad vejen. Læs mere om beklædning til triatlon: Tøj til triatlon: Kom godt i gang

Traditionsrig sport

Det første triatlon blev afholdt i Frankrig i 1921 – dengang var distancerne 7 kilometer cykling, 5 kilometer løb og 200 meter svømning.

OL-disciplin

Siden OL i Sydney i 2010 har triatlon været på det olympiske program – her er distancerne 1.500 meter svømning, 40 kilometer cykling og 10 kilometer løb.

Ironman

Vil du være ”jernmand” skal du svømme 3,8 kilometer, cykle 180 kilometer og løbe 42,195 kilometer – tidsgrænsen for at gennemføre er 17 timer.

Triatlon bliver mere og mere populært i Danmark, og nu kan DU også prøve kræfter med den sjove, varierede og alsidige motionsform.

I samarbejde med triatlon-ekspert Lone Sand har vorespuls.dk udviklet et træningsprogram på 12 uger, der gør dig klar til at gennemføre en triatlon på sprint-distancen med overskud.

”Det bedste ved træningsprogrammet er den store variationen, der er i det. Det kan tilpasses din motivation, dit niveau og din dagligdag,” siger Lone Sand.

TILMELD DIG TRÆNINGSPROGRAMMET HER

Ved at tilmelde dig træningsprogrammet vil du hver fredag formiddag modtage en mail med den kommende uges program.

”Man kan sætte sig ned med sin kalender hver fredag og se, hvornår det lige passer ind. Og man kan være sikker på, at man vil opnå sit mål, hvis man følger programmet. Det er fantastisk at træne op til en triatlon, fordi man hele tiden skal noget forskelligt,” siger Lone Sand.

For dig som nybegynder

Træningsprogrammet henvender sig primært til motionister, der ikke før har dyrket triatlon – men har dyrket minimum én af idrætterne på et eller andet plan.

”Man kan justere og tilpasse programmet, så det passer bedre til, hvad man i forvejen er god til. Det står der mere om i introduktionen,” siger Lone Sand, der er forelsket i sammenkoblingen af svømning, cykling og løb.

”Det er en enestående disciplin. Man skal forholde sig til skiftene, og man bliver nødt til at disponere sine kræfter meget nøje. Og så indeholder det mange elementer, der ikke har med styrke og form at gøre – som hvordan man lettest kommer fra det våde svømmetøj og gør sig klar til cykeltur. Det giver et ekstra perspektiv,” fortæller Lone Sand.

Er du også hooked på triatlon?

TILMELD DIG TRÆNINGSPROGRAMMET HER

FACEBOOK KOMMENTARER


- udfordringer på dit niveau
Format: 23-11-2017

Tilføj din egen event

Du kan nemt og gratis oprette din event og få den vist på vorespuls.dk. Opret event

Senest besvarede spørgsmål

Seneste artikler

Populære artikler