Billede
Motivation - hver dag
Foto: Colourbox Der er en række små ting, du selv kan gøre for at styrke din motivation. Læs de gode råd.
Bevæg dig mere

5 gode råd: Få motion ind i hverdagen

Læs 5 gode, konkrete råd fra læserne: Sådan bliver motion en del af din hverdag.

Få en god start med et træningsprogram

Få et træningsprogram i din mailbox hver fredag med næste uges træning - så bliver du holdt til ilden!

vorespuls.dk udgiver 5 træningsprogrammer på ugentlige mails: Løb, cykling, MTB, kajak og svømning.

Gratis, naturligvis!

Tilmeld dig og læs mere her:
Gratis træningsprogrammer på mail

Tilmeld dig nyhedsbreve

Vorespuls.dk udgiver 5 nyheds-breve:
- Løb,
- cykling/mtb,
- kajak,
- svømning, og
- et mere generelt nyhedsbrev om træning.

Tilmeld dig øverst til højre på
forsiden.

Det kan være en udfordring at få motion og træning til at være en del af en travl hverdag.

Derfor efterlyste vi på vorespuls.dk erfaringer og gode råd fra læserne. Her kan du læse uddrag af de 5 vinderes svar.

1. Find et motto

”For mig var det vigtigt at have et motto, da jeg begyndte at løbe. Det var det argument, jeg brugte overfor mig selv, når jeg skulle overtales til at komme af sted,” skriver Gitte Hauge fra Herning.

”Mit motto var: Du fortryder ikke den løbetur, du har taget, men du fortryder den, du ikke tager!”

2. Lav en nødrute til de hårde dage

Anette Lund Madsen fra Skælskør løber 3-4 gange om ugen. Hun har fundet en metode til at komme af sted, selv om motivationen mangler:

”Jeg har en nødrute, som kun er på 2 km. Den er beregnet til de dage, hvor jeg er træt, vejret er halvdårligt eller andet. Jeg giver mig selv lov til kun at løbe de 2 km, som er til at overskue. Men jeg har kun brugt ruten en eller to gange, for som regel sker der dét, at når først jeg er kommet af sted, løber jeg alligevel som jeg plejer,” skriver hun.

3. Aktiv familie – hver dag

”Vi har et skema på køleskabet, hvor hvert familiemedlem har én dag om ugen. Hver person skal skrive sin motionsaktivitet i skemaet og står for at gennemføre den med resten af familien,” skriver Cecilie Bonde fra Slagelse.

”Vi har hoppet i vandpytter, danset stopdans, leget ståtrold, spillet fodbold og stikbold, leget fanger, klatret i træer mv. Hver aktivitet skal vare mellem en halv og en hel time. De små får lidt hjælp, men det fungerer rigtig godt,” skriver hun.

4. Lav en ugentlig motionsplan

Hos Rebecca Leth-Nissen Johansen i Næstved laver familien madplan og motionsplan hver søndag:

”Det giver struktur på ugen, og vi skal til daglig ikke gå og overveje, om der er tid eller lyst til motion. Det er en del af planen, og planen er kun noget værd, hvis den bliver overholdt,” skriver hun.

5. Skriv dit velvære ind i træningsdagbogen

Julie Nielsen, Viby Sj., har en træningsdagbog, hvor hun både skriver sine mål med træningen og for hvert træningspas skriver distance, tid, motivation inden træningen og hvordan hun havde det bagefter.

”Næsten alle gangene står der, at jeg havde det himmelsk bagefter. Så hver gang jeg kigger på skemaet og ser mine fremskridt og min voksende motivation, bidrager det udelukkende til endnu større løbelyst. Det kan klart anbefales,” skriver hun.

De 5 vindere i konkurrencen

De 5 personer, som vandt 1.000 kr til udstyr eller træningstøj i Intersport i vorespuls.dk’s konkurrence i 2011, var:

Gitte Hauge, Herning

Anette Lund Madsen, Skælskør

Cecilie Bonde, Slagelse

Rebecca Leth-Nissen Johansen, Næstved

Julie Nielsen, Viby Sj.

FACEBOOK KOMMENTARER


- udfordringer på dit niveau
Format: 26-09-2017

Tilføj din egen event

Du kan nemt og gratis oprette din event og få den vist på vorespuls.dk. Opret event

Senest besvarede spørgsmål

Seneste artikler

Populære artikler